Inleder operation: Laga mat

Tjenare läsare :)

Idag blir det ett lite annorlunda inlägg.
Ensam hemma idag vilket betyder att man
måste laga sin egen mat. Tråkigt tycker vissa.
Men ibland kan det ju faktiskt vara lite roligt! :)

Du börjar med att ta fram en stekpanna:



En dator uppkopplad på internet kan vara väldigt bra att ha i närheten!
Dels för musik, sen Google.com för hjälp om något skulle skita sig! o.O



Du börjar med att ha ut lite margarin i stekpannan, jag använde flytande :)
Man kan ju även skriva något roligt, men jag har för dålig fantasi så.. o.O



Sen lägger du i köttfärsen. Just den här årsmodellen var fryst vilket fördröjer
arbetet en aningen och gör allting så mycket jobbigare, men funkar ju så ^^,



Sen steker och hackar du den tills den får en fin, gyllenbrun färg. Sen
är det dags att krydda. Egentligen kan du ha på vad fan som helst som
faller dig i smaken, men jag höll mig till salt, svart- och vitpeppar, kött
& grillkrydda, tacokrydda och lite vitlökspulver har jag för mig :)



Sen tar du fram en kastrull och fyller den med lagom mycket vatten..
Ha i salt och LÅT VATTNET KOKA UPP INNAN DU HAR I MAKARONERNA!



Medans du väntar så kan du ju ta något gott att dricka t.ex.
Jag valde en fin juice, Brago Tropiska frukter årgång 2010.



Sen häller du i dina makaroner och sänker värmen på plattan! :)



När du tycker att dom är klara så häller du bort vattnet :)



Sen häller du tillbaka dom i kastrullen och häller på lite margarin :)



Sen häller du över köttfärsen i kastrullen med makaronerna..



.. och rör om så att det blir ordentligt blandat! :)



Servera med ketchup och njut! :D




Så lagar man go mat/ Totte ^^,

Kommentarer
Linalöfgren ♥

kocken :)



Blogg: http://liinalofgreen.blogg.se/
2010-08-03 @ 20:37:28
Totte

Självklart :)

Jääävla söt hund du har då!!



Blogg: http://christofferpetterssons.blogg.se/
2010-08-03 @ 20:57:13
Åsa

Haha.... :0) Du är rolig du, inte visste jag att du kunde laga så avancerade måltider ;-)



2010-08-03 @ 21:40:02
Ann Roth

DU GLÖMDE JUH OSTEN !!!



Blogg: http://annroth.blogg.se/
2010-08-13 @ 17:20:02




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0